გაკვეთილის
თემა --:
გალაკტიონ ტაბიძე-„მთაწმინდის მთვარე“
გაკვეთილის მიზანი :
გააზრებული კითხვის, წარმოსახვისა და მსჯელობის უნარის განვითარება. მოსწავლეები იმსჯელებენ ლექსის სათაურის გარშემო შეძლებენ პოეტის სულიერი მდგომარეობის ამოცნობას.
გაკვეთილის
მსვლელობის დროს გამოყენებული იქნება
სხვადასხვა აქტივობები.
აქტივობა1
მასწავლებელი ეკითხება მოსწავლეებს; რა ასოციაციას იწვევს ლექსის სათაური და რომელი ლექსი გაგახსენდათ?
მასწავლებელი მუშაობს მთელ კლასთან.
აქტივობა 2
მოსწავლეები
ისმენენ ლექსს „მთაწმინდის
მთვარე’ -რომელსაც კითხულობს გალაკტიონი თავად
აქტივობა 3
მასწავლებელი
სვამს შეკითხვებს;
1
როგორია გალაკტიონის მიერ წარმოსახული
მთვარე
2
რისი სიმბოლოა შეღამების
ქნარი,
3
რასთან
არის შედარებული მთვარე და რას მიანიშნებს ეს?
4
რასთან არის
შედარებული მთვარე ბარათაშვილის ლექსში და
რაზე მიანიშნებს ეს?
5
რატომ მიდის გალაკტიონი მთაწმინდაზე და რას გრძნობს იგი იქ?
6
რისი შიში დაძლია პოეტმა
იქ?
7
რატომ უადვილდება
პოეტს სიკვდილი?
აქტივობა 4
მასწავლებელი
ალბათ ვერ მიიღებს სრულყოპილ პასუხებს კლასისგან, ამიტომ თავად
ერთვება და მიაწვდის ახალ მასალას ,რომელიც მოსწაამლეებს გაუადვილებს ლექსის
აღქმას მასწავლებელი ისაუბრებს იმ სიმბოლოებზე ,რომელიც ტექსტში არის უხვად.
აქტივობა 5
მასალის ახსნის შემდეგ მასწავლებელი ისევ მიმართავს კლასს შეკითხვებით და აზუსტებს ,თუ როგორ გაიგეს მოსწავლეებმა ახალი მასალა.
მასწავლებელი მუშაობს მთელ კლასთან.
აქტივობა 6
მასწავლებელი კითხვების მეშვეობით შეახსენებს კლასს
ბარათაშვილის ლექსს და სთხოვს შეადარონ ბარათაშვილისისა
და გალაკტიონის ლექსები ერთმანეთს.წერილობით წარმოადგინონ შემდეგი კითხვის პასუხები;
1.როგორ ხედავს მთაწმინდის მთვარეს ბარათაშვილი--გალაკტიონი,
2.რატომ მიდის ბარათაშვილი--გალაკტიონი მთაწმინდაზე?
3. რა ანიჭებს ორივე პოეტს სიმშვიდეს?
4 .რა აისახება პოეტთა წარმოსახვაში?
აქტივბობა 7
მოსწავლეებს
მიეცემათ საშინაო დავალება :დაწერონ გალაკტიონისა და ბარათაშვილის ლექ1სების
ანალიზი მათი მსგავსება- განსხვავების მიხედვით.
რესურსი:
სახელმძღვანელო
და ის მასალა, რომელიც მომზადდა სპეციალურად ამ გაკვეთილისათვის.
შეფასება:
1
შეფასდება კლასი საგაკვეთილო პროცესში ჩართულობისა და დაკვირვებისათვის.
2
შეფასდება
მსჯელობის უნარი,
3
.შეფასდება
გააზრებული კითხვის უნარი/
4
შეფასდება
აზრის წერილობით გადმოცემის უნარი/
5
შეფასდებიან ის მოსწავლეები , რომლებიც კარგად ფლობდნენ გავლილ მასალას.
ნიკო ლორთქიფანიძე "შელოცვა რადიოთი"
გაკვეთილის გეგმა
ნიკო ლორთქიფანიძე "შელოცვა რადიოთი"
გაკვეთილის გეგმა
გაკვეთილის მთავარი თემა
|
ნ. ლორთქიფანიძე-„შელოცვა რადიოთი“-ქართული იმპრესიონისტული პროზის ნიმუშ[ი
|
სწავლების საფეხური
|
საშუალო,მე-12 კლასი
|
მოსწავლეთა პროფილი
|
კლასში 26 მოსწავლეა, რომელთათვის მისაღებია სწავლების ჩვეულებრივი ტემპი
|
გაკვეთილის მნიშვნელობა აქტუალობა
|
ამ გაკვეთილის მეშვეობით მოსწავლეები გაეცნობიან ერთ-ერთ მთავარ მიმდინარეობას იმპრესიონიზმს, რომელიც
აღმოცენდა საფრანგეთში.ასევე გაეცნობიან ქართველ იმპრესიონისტებს.
|
გალვეთილის მიზნები და შედეგები
|
მოსწავლეები გაეცნობიან იმპრესიონიზმის თავისებურებას ლიტერატურაში,კერძოდ, ნ.ლორთქიფანიძის ტექსტში,სადაც
დიდი ადგილი ეთმობა ავტორის ლირიკულ აღსარებას.
|
წინასწარი ცოდნა
|
მოსწავლეებმა უნდა იცოდნენ მე-20 საუკუნის სხვადასხვა მიმდინარეობები,კერძოდ., სიმბოლიზმი, ნატურალიზმი ,ფუტურიზმი და ამის საფუძველზე
შეძლონ იმპრესიონიზმის თავისებურების განსაზღვრა
|
შეფასების საგანი და პროცედურები
|
შეფასების ერთ-ერთი მთავარი კრიტერიუმი იქნება მსჯელობა, არგუმენტების
მოხმობით ზეპირი პრეზენტაცია,ტექსტის ცოდნა
,მოქმედი პერსონაჟების შინაგანი სამყაროს წარმოჩენა,დაკვირვება მწერლის ენაზე.
|
სასწავლო მასალა და ტექნიკური რესურსები
|
უპირველეს ყოვლისა, ,სახელმძღვანელო,შემდეგ აუცილებელია იმ კრიტიკული მასალის წაკითხვა, რომლის მოძიება შეიძლება, როგორც
კომპიუტერული ტექნოლოგიების საშუალებით ,ისე წიგნების სახით.
|
გაკვეთილის მსვლელობა
|
მასწავლებელი შესავალი საუბრით კიდევ
ერთხელ შეახსენებს მოსწავლეებს ტექსტის
მნიშვნელობას . ხუთი წუთი
მასწავლებელი წინასწარ შედგენილი კითხვების
მეშვეობით შეამოწმებს კლასის ცოდნას, შეამოწმებს თუ როგორ იყენებენ
ტექსტის ცოდნას მსჯელობის დროს,--აქვთ თუ არა საკუთარი აზრები --როგორ აფასებენ იმ ეპოქას , როცა
ტექსტი დაიწერა ,როგორ მოიქცეოდნენ
თავად ელის მდგომარეობაშ ი, რომ აღმოჩენილიყვნენ , მოსწონთ
თუ არა ტექსტის ენა?
გაკვეთილის ბოლოს შევაჯამებთ
მოსწავლეების ცოდნას და წინასწარ
შემუშავებული კრიტერიუმების მეშვეობით შევაფასებთ მათ. ლეილა ძიძიგური მე-12- კლასი.
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий